26 June, 2007

جاااااااااااااالي تااااااج يا جدعاااان جالي تااااج..اهه عادي انا متعود طبعا يجيلي تاجات مش تاج واحد اه واحد فتك يقولي فين مفيش فالمدونه اي تاج قبل كده؟ حقولو عادي في مدونه تانيه
سريه محدش يعرف سكتها ..عموما التاج ده من العزيزه المدونه الالمعيه و البنت الشقيه.
وشوشني و زي ما يكون تدبيسه التاج ده بس تدبيسه بشياكه القصد منها ان بدل ما انا بتلطع في مدونات الناس اقعد شويه في مدونتي و اعمل حاجه بس جت بشياكه............. المهم التاج عباره عن تلات اختبارات.

الاول :انت شبه مين من القاده

التاني :شبه ايه من الافلام

الثالث:شبه مين من شخصيات مسلسل فريندز



النتيجه يا حضرات كانت




اولا:شبه مين من القاده و الزعماء









جون كينيدي (يسمى أيضاً جون فيتزجيرالد كينيدي أو جون إف. كينيدي أو جاك كينيدي ) هو الرئيس السابق (الخامس والثلاثين)
للولايات الامريكية المتحدة. تولى الرئاسة خلفا ً للرئيس دوايت أيزنهاور وقد خلفه نائبه ليندون جونسون ولد في 29 مايو، 1917 وتوفي مقتولاً في 22 نوفمبر، 1963 في دلاس، تكساس وقد أُتّهم لي هارفي اوسولد باغتياله.........(ده نقلا عن ويكيبيديا)..واخدين بالكو من حكاية توفي مقتولا دي و الله انا دايما حاسس اني حموت كده زي احمد زكي في فيلم شادر السمك المعلم احمد ابو كااامل..اخرتي وحشه انا عارف بس الراجل كندي ده كان كويس و كان ليه دور تقريبا في تحرير السود في امريكا و حاجات كده و اول انسان مشي على القمر كان في عهده مش متاكد بس غالبا يعنيالمهم انو لازم يطلع راجل كويس عشان انا شبهو ..طبعا مش في الشكل الراجل ده زي القمر و انا ..ما علينا ان قصدي في الشخصيه يعني


ثانيا :شبه ايه من الافلام




انا بصراحه مفهمتش الاختبار ده اوي الي هوه شخصيتي شبه ايه من الافلام بس المهم كانت النتيجه الفيلم ده و شكلو كده زي افلام الرعب بس الي فهمتو اني دائما بحاول استكشاف و العثور على نفسي ..ايوه اصل ان ضايع و تايه و مش لاقيني و لو حد يعرف انا فين يقولي عشان انا ضايع مني من زمان و نفسي الاقيني

ثالثا:شبه مين من شخصيات مسلسل فريندز


Which Friend Are You Quiz on tbs.com
انا بجد في دي مبسوط اوي عشان انا بحب الشخصيه دي جدااا و لما خلصت الاختبار و طلعت نتيجتو اني شبه جووي انا اتبسط اوي عشان هوه شخصيه في المسلسل طيبه و جدعه صحيح بتاع نسوان شويه و دي انا مش فيه الخصله دي و الحمدلله ...ايه محدش يتريق دي كلها اشاعااات و الله مظلوم ايوه انا عارف انتي بالذات حتقولي ايه بس و الله اشاعات عموما ده شخصيه عسل اوي
في النهايه انا دوشتكو معايه و كل تاج و انتو طيبين و حمررو لمين ليمين لمين ...حيعرف لما يجيلو التاج الي حبعتهولها او ابعتهولو
..................

ده مكان الاختبارات التلاته للعايز يجرب و يعرف
الاختبار الاول
الاختبار التاني
الاختبارالتالت






15 comments:

voice of love said...

بوست لذيذ جدا
أنا اول مرة ادخل المدونة بس عجبتنى اوى الكلمة اللى انت كاتبها
ياريت اى حد نحبه منحاولش نجرحه لأنه لا يستحق ان نغرس فيه سهما
جميل بجد

Ehab said...

يعني انت عمال تقولي مش بتيجي وانت كل اللي نزلته تاج واحد انا خفت يكون فاتني اكتر من بوست عموما حلوه قوي فكرة التاج ده بس كويس ان انت طلعت شبه رئيس امريكا انا خايف لو عملته انا يطلعوني شبه كونداليزارايس وتبقى فضيحتي بجلاجل ولا كلينتون واتمسك مع مونيكا
عموما انت وحشتنا وكويس انك كتبت حاجه جديده يا فالح
سلاااااااااااااااااام

حواء said...

تصدق انا جالى تاج من محمد سمير ولسة مش رديت عليه وانت كنت حتبقى اول واحد ابعته لك بس هو منتشر شوية لكن التاج بتاعك جديد واجابتك فيه جميلة اوى .. ويارب تلاقى نفسك خليك كدة فى انتظار .. بس اتضايقت اما قلت انك حاسس بنهايتك حتكون زى احمد زكى ليه كدة بس ولو انى ساعات بحس بحاجات زى دى ... ياللة ربنا معاك فى غربتك . سلام

Doba said...

انا لما عملت اختبار القادة طلعت الام تيريزا - اوعى وششششششششششك

بس مبروك عليك جوى - هو شخصية حلوة بس اكتر عيب فيه انه مبيلقطشى بسرعة اللى بيتكلمو فيه انا عن نفسى بحب تشاندلر وريتشيل اكتر من الباقى

تحياتى يا بطوط
لما اعمل الاختبار هبقى اقولك طلعت مين من فريندز بس انا بحب حلقاتهم جدا وجيباها عندى علشان اشوفهم كلهم لانى مش متابعاهم من زمان

سلاموووووووووووووز --- هبة

وشوشني said...

مبرووووك يا استاذ جووي

طب في ناس مش عاجبها كلنتون ليه بقا
لا خير المهم ان انت عملته وحلو اووي التقديم المذهل ده اللي يشوفه يقول قاعدين مع هاله سرحان

بتقدم ولا اكنها بتقدم ملاك

لا بس انت طبعا التقديم ايه يجنن عايزاك تمشي في الشارع تكتب اسمي لو سمحت كمان ممكن؟؟؟

انتظار مؤقت said...

voice of love
نورتيني اوي و احب اوضح ان الكلمه دي انا مقتبسها بس مش فاكر منين بصراحه و لكن ليها تاثير كبير اوي عليه
تحياتي
...............
الشنكوتي الكبير
هوه جه اي تاج يا معلم ده اول تاج و بعدين هيه كنداليزارايس وحشه دي عليها رجلين يا رب تعدمهم و كلينتو يا بختووووووو بمونيكا و الي كانو بيعملوه ...وبعدين تعالى هنا اكمنك بقى ليك ضهر في شبرا حتعمل فينا كده ماشي يا معلم
تحياتي
................
bocycat
ايه بقه كنت دي انتي رجعتي في كلامك و لا ايه..و الله كتير اوي بحس ان نهايتي حتكون حاجه شبه كده و عموما انا مش شايل هم الموضوع ده زي ما تيجي...كلمه في سرك حقولهالك هناك في مدونتك عشان المدونات ليها و دان
تحياتي
................
Doba
الام تريزا ..قصدي هوبه الحبوبه و الله و الله انا بعشق مرورك على مدونتي انتي دايما ليكي حضور جميل و لا وني مش عارف ليه بتختفي فجاه كده بجد بتوحشني تعليقاتك و مين قالك يا فندم اني مش زي جوي مش بلقط الكلام بسرعه دي حكايه الموضوع ده عندي و لما تعرفي اني بشتغل محامي تعرفي انو كارثه
يا بت خليكي دايما موجوده وجودك بيسعدني
تحيااااااااااتي
..................
وشوشني
اي كان الي هنا فا ده بفضل توجيهاتك يا فندم و اشرافك و من غيرك ما كان لهذا العمل ان يظهر للجمهور ..ايه رايك في الحبه دول و اذا كان على السياحه و لا يهمك حسيح..و بهديكي اغنية بكتب اسمك يا عفيفي للفنانه فيروز
تحياتي

ياسر سليم said...

اخى العزيز جون كيندى

عجبنى قوى حكاية فلم الرعب اللى انته عايش فيه

بس ما عرفتش اجاوب على سؤال انته فين !؟
ابقى اكتبلنا العنوان واحنا ندور عليك :)

تحياتى

شيماء الجيزى said...

انا بردو عجبنى تالت واحد
بجد انا بحب بردو الشخصيه دى
وبحب البرنامج ده موت يعنى

يا تجاتك بقى يا عم
:d

تحياتى

نقطة مية said...

ايه التاج العجيب ده!!؟
:-)
كل تاج و انت طيب

الدمعه said...

هههههههه
بجد بوست هايل ودمك خفيف اوي يلطش
هههههههههه
المهم انا مش فاهمه منك اي حاجه النت تبع مين بالظبط جون كندي ولا مين
كل ما ارسى انك شبه حد تتوهني تاني معاك
ممكن تحدد
على العموم انا اسفه علشان طريقه الكلام
بس بجد بوستك لذيذ فعلا

خيرالدين said...

الاختبار حلو بس ياريت تجاوبى
من شخصياتنا التاريخيه تتمنى تكونى مين

انتظار مؤقت said...

ياسر سليم
اخي العزيز هوه انا يا باشا لو كنت اعرفلي عنوان مكنش ده بقى حالي عموما انت نورتني يا باشا
تحياتي
............
شيماء الجيزي
الاستاذه الصحفيه الجامده جداااا نورتيني اوي انا بحب جوي ده اوي و الله و بما ان التاج عجبك
ابشرك اني اخترتك انتي امررلك التاااج ده
تحياتي
....................
نقطة ميه
و انتي طيبه دايما باله ريقي بكلامك الحلو يا اعذب نقطة ميه و تحياتي
.................
الدمعه
و الله انت الي عسل و تعليقك لذيذ اوي اوي او و انا جي ازروك في مدونتك عشان اعرف العسل ده مصدره ايه
تحياتي
..............
e7na
سيدي الفاضل ان ذكر و لا اخاطب بصيغة المؤنث و عموما حصل خير و فكرتك جميله و ححاول اعملها و لا يهمك
تحياتي و شكرا على مرورك

maioya said...

حلوه التاجات دي
لذيذه
يلا تعيش وتاخد غيرها

حقى اهرتل said...

مش مهم

انتظار مؤقت said...

may
و الله انتي الي عسل و شكرا لمرورك الكريم و حضورك المبهج يا مي مش محمود
تحياتي
.............
حقى اهرتل
يالله حصل خير المهم جت سليمه انشاءالله و على راي المثل خير الكلام ما قل و دل و الهرتله حق مكفول للجميع و انا كمان نفسي اهرتل
تحياااتي