17 June, 2007

ده ايميل جالي قولت انشرو عشان الشباب الغلبان يشوف ايه الي بيحصل فيه

أولا : الولد بيحب البنت الرقيقه رفعوا صوتكم يا بنات ....و أول ما تشوفى حاجه وحشة .. سورقى (يغمى عليكى) من كتر الرقة عيطى

كتير . العياط دليل على الاحساس المرهف . أوائى له .. نكدى عليه الليلة ....ثانيا الولد بيحب البنت الرومانسية سبلى له .اسرحى كتير كلميه عن القمر و حاجات من دى .قوليله شايف القمر يا عتريس لازم تكونى هيمانه و انتى بتتكلمى . و يكون صوتك واطى .. وشوشة ....ثالثا : الولد بيحب البنت المؤدبه قولى له انه اول واحد فى حياتك حتى لو كنتى متجوزة قبل كده و حامل فى توأم..و لو سأل على انتفاخ بطنك قولى له كيس دهنىو لو عارف و متأكد انه كان لك علاقات كثيرة مثله:دى كلها اشاعات ده هما اللى كانوا معجبين بيا لكن انا ولا سألت فيهم كلهمرابعا : الولد بيحب البنت الاستايل styleكل ما تشوفى حاجه جديدة قلديها . يقولوا الموضه الشعر الاصفر ..... اضربيه اصفر .. الموضه القصير .. قصريه ..مش مهم شكلك ايه .. ماتصدقيش اللى تقولك ما تخديش من الموضه الا اللى يناسبك ..دى بتغير منك و مش عايزاكى تبقى على الموضه .ملحوظه : لو مش عارفه ايه الموضه اختارى لك واحدة معينة او مذيعة و قلديها .. خليكى نسخة منها ....خامسا :الولد بيحب البنت الدلوعة ادلعى ياختى انت و هى . ما تبقوش دكر .سادسا : الولد بيحب البنت الجذابه اللى بتكون محور اهتمام الآخرين فهميه ان في آخرين كتير معجبين بيكىو قولى له : ارجوك اوعى تغير انا حواليا كتير .ولا بيهمنى أبدا منهم ايه يعنى اكون حلوة فى عينهم .ألفى قصص وهمية عن الأولاد الهيمانين فيكى و اللى انتى مدوخاهم بسحرك و جمالك .سابعا : الولد بيحب البنت اللى بتحسسه برجولته و تحسسه بنفسه ايه ده ! .. ايه العضلات دى كلها .. دى احلى عضلات شفتها فى حياتى .. يا سلام !! ايه الشياكة دى كلها . انت أشيك ولد شفته فى حياتى ..(مش مهم هو لابس ايه . انبهرى و خلاص ) .يا سلام !! انت تقاطيع وشك حلوه بشكل ( حتى لو كانت ملخبطه ) و طول مانتى >قاعده اشكرى فيه خليه كده قاعد نافش ريشه . و فرحان بنفسه .ثامنا : اتمحكى فيه ( الزقي له )خليكى دايما معاهكل شويه كلميه فى التليفون بأى حجة . قابليه فى كل حته يروحها . إعملى عليه كماشة . بحيث مايعرفش يفلفص منك و لا يشوفش غيرك ادامه .... روحى له الشغل لاكبسى عليه مع السكرتيره .تاسعا عددى مواهبك اكلك لازم مظبوط قوليله انا ملحى فى الاكل لا كتير ولا قليل وبعمل شاى سكر زياده . وبلون البيض المسلوق ....عاشرا رغم حبك الشديد للحريه والانطلاق قوليله انت مالك وقتى وتفكيرى مش عارفه اعمل حاجه الا انى افكر فيك مليت عليه ايامى شغلت لى الزمن النتيجة :لو الولد وقع فى دباديبك و قال عاوز يرتبط بيكى : اوعى تقولى ايوه ! لااااا .. اتقلى شوية . اعملى نفسك يتفكرى .. سهريه .. لوعيه ... بهدليه ..... لكن ماتتقليش العيار ليطير منك .لو الولد ما سألش فيك و لا عبرك . و لا أخد باله منك أصلا يبقى بنت تانيه سبقتك ليه ....ملحوظة : كررى الخطوات من 1 - 10مع ولد تانى بعد جمع معلومات و عمل تحريات عنه و التأكد من انه فاضى . غير مرتبط .. و ربنا يوفقك
دي بروتوكلات حكماء البنات....

44 comments:

انتظار مؤقت said...
This comment has been removed by the author.
حواء said...

ايه الاسيتوك ده .. مش عارفة اقولك به ضحكتنى ياراجل عالصبح بروتوكول ايه وبتاع ايه هو الكلام ده بجد ؟ انا مبحبش الراجل اللى بعضلات وكمان لو شكله ملخبط مش حبص له اصلا لولا عمرى قلت شفت القمر يا ... ولا هو قاللى ومش هسمع كلامك عن الموضة انا فعلا بلبس اللى يناسبنى ومش يقول عليا ستايل ولا مش .. انا بحب الراجل والست يكونوا على طبيعتهم فى اى علاقة ان كانت لأن أى حاجة مزيفة حتبان حتبان .. بس أقولك فى كتير كدة بيمثلوا طول الوقت التصنع ,,,, معلش بقى اخدنى التعليق ونسيت اقول لك حما لله على السلامة كنت غايب ليه ؟؟؟؟ تحياتى

Ehab said...

بص يا عم الحاج انت كده اديتهم خلاصة الحكمه وسر النجاح
مش عارف هم عايزين ايه تاني نصايح وقولنالهم تدريب وبنديهم معاكسه وبنعاكسهم ناقص ايه تاني يعني حاجه تفلق صحيح
بوست جامد عارف انك مش اللي كاتبه بس كويس انك نشرته ده انت فقري انت واللي بعتهولك
تحياتي يا مان
سلااااااااااااااااام

سكينة said...

منه لله بقى اللي بعتلك الإيميل ده المفروض كان يتبعت للبنات بس كده بقت كل الأساليب مقفوشة وهتتعب البنات وهم يخططوا لطرق جديدة وفي هذه الأثناء انتظاركم احتمال ميبقاش مؤقت ولكن على طول
وأنت اللي جبته لنفسك

Doba said...

كان فيه بنت اسمها تررم ضحكتها مش طبيعية

انت فاكر ان البنات هنا فى مصر كده ولا ايه انت بتحلم - مفيش حد بيتسهوك ويغمن عليه والحركات دى كله بقى بالشروخ يا ويلد

طخه بس متعوروش يا بوووووووووووى
عرييييييييييييس يمممممممماااااااااى

تحياتى يا فقرى
هبة

Anonymous said...

nnnn & solo
وحشتنى اوى وحشتنى جدااا
وحشتنى اكتر ما تتخيل
يالة بقى تعالى

ياسر سليم said...

سلام عليكم

كده انته بتعلم البنات الغلبانة اللى عنيها مغمضة تعمل ايه ..

بتفتح عنيهم .. وكله هييجى فوق دماغنا فى الاخر

نفسنا said...

العدد الثانى من مجلة نفسنا نزل
روحوا الحقوا النسخ

انتظار مؤقت said...

bocycat
طب انتي في حد زيك يا جميل الي زيك يا قمر خلص من زمان مفضلش منو ...كنت غايب عشان الصيف و بلاويه و الي بيجرى فيه ...شكرا على سؤالك و تعليقك
..............
الشنكوتي الكبير
اقولك ايه بس على الله يتمر بس انا نشرتو عشان محدش يضحك عليك و يكعبلك يا مان و ننقص واحد
شكرا علىى مرورك و منورني دايما و حمدالله على سلامتك
..............
سكينه
كان لازم نبوض الخطه امال اسيب الرجاله يضحك عليهم دول غلابه و الله ..بيني و بينك احنا بنحب يضحك علينا و نلاقي حد يتسهوكلينا
نورتيني اوي
...............
doba
و الله مبقاش فيه لادول و لا دول انا الي حيغمن عليه من الي بشوفه ده صيف ساخن جداا يا هوبه
دايما سعيد بمرورك و بمشاركتك يا قمر
...............
nnnn & solo
و الله وحشتيني اكتر و انا جييييييييييي بس ربنا يسهل من زمان مشفتش
تعليقاتك خيراا انشاءالله ليكي وحشه
.................
ياسر سليم
وعليكم السلام و رحمة الله و بركاته
المفروض اني بقول للجماعه بتوعنا ياخدو بالهم مش اني اعلم الجماعه اياهم يعلقونا ازاي و بعدين يا باشا سيبها تيجي على دماغنا هما فين بس حد لاقي
شكرا على مرورك و تحياتي ليك
.................
نفسنا
قبل نفاد الكميه يا جدعااااااااااان العدد التاني انصح الاخوه بسرعه يلحقو الاعداد المميزه من المجله و شكرا للناس الي بتتعب عشان يطلعو حاجه حلوه كده

نقطة مية said...

حرام عليك ده انت شرحت البنات خالص...بس والله الاولاد مبيطيقوش الكلام ده..اذا كان انا يا بنت لما بشوف واحدة بتعمل حركة من دول ببقى متنرفزة جدا و عايزة اخنقها....و بعدين الاولاد مش ملايكة..دول مصايب...

Unknown said...

يالهووووووووووووووى انا مت على روحى من الضحك
بجد اول مقريت الكلام قعدت اضحك والله دول عيال اشتغالة جامدة جدا ولعلمك ده اشتغالة للولاد
يلا احسن خليكم تشوفو شوية من صنف البنات ..أرفيننا من يوم ما جينا الدنيا دى
يلا راحت رجال العز والهيبة وجت رجال الخيبة والنيبة
:-)

Mala2e6 said...

مرحبا
انا هاقولك رايي بصراحة

اولا: الشاب بيحب البنت الرقيقة بس مش البنت المصطنعة لانه بيبان لو سورقت يعني هيضحك عليها و دا بيعتمد طبعا على طبيعة الشاب

تعيط كتير هيزهق الشاب ما بيحبش النكد و مش ناقص لما يكون مع البنت بتاعته تنكد علية
شايف القمر دي من ايام يوسف وهبي و امينة رزق

البنت المؤدبة حتى لو حبت قبلة ممكن تبقى مؤدبة و الشباب مش هبل بيعرفوا يعني مش هيكون عمرها 27 سنة مثلا و يكون اول واحد اعحبت فية لو صدق يستاهل

اما تكون متجوزة و حامل و كل دا..دا اسمه بقى غش تجاري و البضاعة المغشوشة تستبدل و ترتجع

التقليد كمان بيحلي البنات كلها واحد..ايه اللي هيميزها عن غيها؟
لازم تكون على طبيعتها لو عجبة ما عحبهوش بلاش لو حبهاش زي ما هية يبقى مش هيحبها و هية واحدة تانية

الدل المصطنع بيبقى بايخ و ما لوش طعم..

انها تحسسة برجوله ما يكونش عشان شياكتة او عضلاته الرجولة بالشخصية و المواقف و لو هية او هوة فاهم غير كدة يبقوا هيضيعوا

بس المدح من وقت لوقت ضروري يعني مش كل يوم و دقيقة لانه هيشوف انها مدلوقة علية اوي..المدح يكون حقيقي و هوة هيحس و يعرف انها ما بتكدبش

تلزق فية.دي اسوء نصيحة ممكن تنصحها لبنت او شاب
كل واحد فينا عايز مساحة خاصة يتنفس فيها و لو شافها كل دقيقة هيحس انها بتخنقه و مش بعيد يسيبها
تعدد مواهبها..مادح نفسه ابليس.لازم هوة يعرف مواهبها و يقولها و يمكن يشوف فيها حاجات هية نفسها ما تعرفهاش

عاشرا يعني بس ما تبالغش قوي
اما التقل ف اكيد لو عاوز يرتبط هيكونو وصلو لمرحلة تفاهم ما يلزمش بعدها اصطناع التقل
يعني تكون لازقاله و بعدين تقولو افكر

::::
انا طولت عليك
بس اللي كتب النصايح دي اكيد عايز البنات تتلوع اكتر

وشكرا للمشاركة و النشر

Dalia said...

ههههههههههههههه
انا قريتها قبل كده

انتو ظالمين البنات معاكو
ده احنا حتى الطف الكائنات

Anonymous said...

تعرف انا مليش دعوة هو بيحب ايه هو يحبني كده زي ما انا بيبو علشان انا اللي هعيش معانا والحب معناه تقبل الاخر بكل مافيه

قطر الندي said...

بزمتك لو واحده قرفتك في عشتك بالطريقه دي و لقتها بتطاردك في كل حته و زهقتك من سهوكتها هاتبص في وشها برضه ؟؟؟؟ انت بتدي للبنات نصايح فلصو
بس بجد بجد ضحكتني موت

خليك فى البيت said...

نتمنى منكم زيارة مدونة خليك فى البيت والمشاركة فى الحملة

انتظار مؤقت said...

نقطة ميه
مين قال ان الولاد مصايب و الله مش دفاعا عن صنف الرجاله لكن غلابه و الله و بعدين مين قال الرجاله مش بتحب كده لسه في كتير نفسو يكون سي السيد و لو بالغش
نورتيني جداااااااااااا
تحياتي و كرريها
.............................
vooo
و الله الضحك ما في احلى منو و بعدين الرجاله و الله غلابه يضحك عليهم باقل من كده بكتير
نورت و زيارتك شرفتني
تحياتي
................
ملائط بنت ام ملائط
مش مصدق عيوني ملاقط بنت ام ملاقط عندنا يا مرحبا يا مرحبا تستاهلي الدبح و الله....... بس الغنم سارح انتي بتعليقك اجتني فكره رهيبه راح احكيلك عليها بعدين بس هلا عموما انا عن جد فرحان بزيارتك و هوه شرف عظيم لمدونتي المسكينه
نورتيني و اكرام الضيف اول مره منردش على تعليقو يحكي الي بدو اياه كيفو
تحياتي
.............

dalia
الطف ايه ؟؟ ماشي يا لطيف اللطف يا رب على فكره انا بزور مدونتك بانتظام و جميله..و كنت حسالاك ايه اخبارك عشان كنتي مدايقه
تحياتي
...................
قلوب حائره
كلامك على راسي بس المشكله ان التقبل ده بيجي بعد التدبيس مش قبل التدبيس
تحياتي و شكراا على الزياره الحلوه دي
.......................
قطر الندى
اولا ..زيارتك و تعليقك بجد اسعدوني جدااتاني حاجه هيه تيجي بس و تقرفني و تعمل الي عايزاه بس الاقيها
نورتيني و تحياتي
...........................

3abdo me7tas said...

سبحان الله زى المثل ما بيقول إسأل مجرب ولا تسأل طبيب
ياما جربنا وشوفنا

الطائر الحزين said...

خلاص جبرنا الوقت
معدش يا عم حد فاضى كله بيخلص نفسه
اللهم اغفر وارحم

الطائر الحزين said...

دى بروتوكولات حكماء صهيون

MAKSOFA said...

ياراجل حرام عليك فيه بنات محترمه وبتحب بجد وتصرفاتها من قلبها موش تمثيل بس للأسف بنات الحرام ماخلوش لبنات الحلال حاجه

انتظار مؤقت said...

3abdo me7tas
هوه انت لسه شوفت حاجه يا باشا و لسه يا ما حنشوف
تحياتي و شكرا لمرورك
.................
الطائر الحزين
ايه يا سيدي انت حزين بجد و الا ايه لسه يا عم الوقت دايما فيه مكان للحب و الشقاوه من غيرهم يبقى حزن بجدوبعدين متقولش صهيون بناتنا اجدع من ميليون صهيون
تحياتي و شكرا على مرورك و فرفش كده شويه
.....................

MAKSOFA
اولا وجودك عندي هنا دي حاجه كبيره اوي و بجد اسعدتني تاني حاجه انا عارف ان في بنات كتير كويسه و اغلبيه كمان و وليهم مني كل احترام و عايز اقولهم انتو فييين يا بنات الحلال
تحيه كبيره اوي لمرورك عندي
تحياتي

أخف دم said...

والله البنات بيعملوا كده والولاد بيعملوا أكتر وفى الآخر لا ده بينفع ولا ده بينفع وفى الآخر بتلاقة جعيدى اتجوز فكهات من غير لا حول ولا قوة منه ..
النصييييييب هوه اهم حاجة ..
سيبيها لله والأمور هتمشى لوحدها
ههههههههههههههه

ta5areef said...

بروتوكلات حكماء البنات!!!
اومال فين المساواة يا عم الحاج؟؟

احنا محتاجين بروتوكلات احنا كمان!!!
هه؟؟

وشوشني said...

اولا انت بهدلت صور البنات ايه يا عم خف شويه
انا عارفه مش انت اللي كاتبه
بص صدقني مافيش بنت هتقدر تعمل كل الحاجات دي
ابدا حتى اسالني انا وبعدين احنا لوحدنا مش محتاجين النصايح دي خالص


بس اكيد في البعض تمثيل تقريبا بيشتغلو ممثلين يعد الظهر

وكمان انا ماكنتش اعرف الحاجات دي شكرا على النصايح لا تجنن الحقيقه

وشوشني said...

هاحاول اشتغل للولاد شويه

انتظار مؤقت said...

اخف دم
يا سيدي مبروك على جعيدي انو لقلاى فكهات حد لاقي و كلو نصيب
تحياتي و شكرا لمرورك المميز دايما
.............
تخاريف دكتور
و الله يا دكتور ايدي على كتفك نعمل بروتكلات الشباب بس المشكله الشباب دايما بيتنح قدام البنات و بيتلخبط و بيتوه مش بيعرف يعمل حاجه احنا خيبه اوي قدام الجمال يا دكتور
تحياتي و شكرا على مرورك
........................
وشوشني
يا سلااااااام هوه انا كنت بنشرها عشان تشتغلي بيها الشباب ..عموما يا بختو الي حتشتغليه بيها امو دعيالو ..انا مش حنشر حاجه بعد كده عشان متشتغليش حد انا بغير
تحياتي و نورتيني اوي

وشوشني said...

خلي بالك انا مش اول مرة اكون هنا انا كنت بدخل كتير بس مش بسيب كومنت بس ان شاء الله اكون معاك ان شاء الله دايما

انتظار مؤقت said...

وشوشني
يا رب دايما هنا و على طول انا بقه الي مش حسيبك و حتشوفي
تحياتي

SHAHAD said...

شهالنصايح !!
انت ناوي على الشباب وإلا على البنات !!
انا وحده هالنصايح ما راح آخذ منها ولا شي !
ماكو أحلى من إني أكون على طبيعتي

بوست Funny
شكرا عزيزي

Unknown said...

ايه ده ايه ده

انت كده ظلمتنا

احنا بردو كده

أصلا كل اللي انت قلته ده طبييعه فينا
مش محتاجين اننا نتعلمه (:

انتظار مؤقت said...

SHAHAD
شهد يا قلبي مش كل البنات لما بيكونو على طبيعتهم بيكونو قمرات زيك بيحتاجو الكام ده عشان يعرفو ينافسو الحلوين الي زيك
شرفتيني و الله
شاخبار مارينا و تشي تشي
تحياتي للQ8

انتظار مؤقت said...

esraa
ماهو احنا قولنا انتي و منه حاجه و الناس الي بتعمل كده حاجه تانيه دي نصائح للبنات الي عندهم حاجات ناقصه مش زي انت يا جميل و الانسه منه ربنا يوفقها
تحياتي

Anonymous said...

ايه انت بتطول ليه على ما تنزل بوست جديد

شيماء الجيزى said...

وصلنى انا كمان الايميل ده من جروب على الياهو
انا كل الى حصل

انى ضحكت
هههههههههههه

حكم

........

سيبك انت ازيك؟
معلش مش بعدى
حاله كده يعنى
تحياتى

Unknown said...

مونتك جميلة و خفيفة و ظريفة بس عايزة أعرف أنت ولد و لابنت
ثانيا أحييك على أسلوبك المرح و و الله البنات الى بالطريقة دى هايفيين ماوراهومش حاجة و ماعندهومش مشاكل

انتظار مؤقت said...

قلوب حائره
انا يا ستي بطول عشان ...مش عارف ليه بصراحه بس اصلا ان بقاوم حالة اكتئاب رهيبه من مده و بحاول مستسلمش و ربنا يستر ..نورتيني اوي و شكرا على سؤالك
تحياتي
.............
شيماء الجيزي
يا ست الكل يا اجدع صحفيه في بر مصر نورتيني و بعدين ايه حكاية الحاله دي هيه ماشيه في البلد ..طمينيني عليكي دايما و شكرا لمرورك
تحياتي
....................
عاليا حليم
بلنسبه للشق الول انا رديت عندك بالنسبه للتاني بصي هيه مش هيافه هيه صنعه و رحلة البحث عن عريس و عروسه عشان الشبابا كمان ليه حاجات كده بس محدش نشرها لسه وشكرا على زيارتك
تحياتي

!!! الراس الكبيرة منة said...

لا حول ولا قوة الا بالله
هو احنا كده دايما مظلومين

نفسى تفهمونا صح

سلام

حواء said...

بتسألنى عالجديد بتاعى طيب انت فين الجديد بتاعك بقى ؟؟ اشكرك على السؤال انا بس محبطة اليومين دولا ومكتئبة حبتين معنديش نفس لأى حاجة خالص يادوب بعدى على المدونين واقول يمكن اخرج من اللى انا فيه ... اشكرك تانى

Lemonada said...

دي اول زيارة ليا
شكلها مش حتكون الأخيرة

هو في بنات زي ما قلت بس برضو مش كلهم كدة
وفي شباب
يا لهوي يا لهوي

انت عارف اكيد
يا ريت تبقى منصف وتكتب عنهم
سلام
ليمونادة

اسلام رفاعى said...

الله ينور ياريس عرفتهم السكة
..................
سعيد بزيارة مدونتك

انتظار مؤقت said...

!!! الراس الكبيرة منة
و النبي ايه ماشي يا ستي حقولك ايه ما انتي الراس الكبيره
سعيد اوي بزيارتك نورتيني
تحياتي
............
bocycat
ماشي مش حرد هنا عشان الناس متتفرجش علينا
تحياتي
...........
Lemonada
اولا زيارتك بجد اسعدتني و روقة دمي يا اجمل ليموناده في الدنيا تاني حاجه لما الشباب يالهوي يا لهوي البنات ايه ؟؟اكيد يا خرابي يا خرابي
تحياتي و ياريت تككريها انتي و عدتيني
تحياتي
...........
اسلام رفاعى
و الله ما قصدي انا قصدي اني افهمكو الي بيحصل من ورانا ...انا الي حصلي عظيم الشرف بزيارتك يا باشا
تحياتي

سلسبيل said...

ههههههههههههههههه ايه النصايح دي
حسستني ان فيه بنات مالهمش هم غير انها تجنن الولد بيها ..دا ناقص انها لو عرفت انه بيحب البنت اللي حالقه كابوريا ماكانتش اترددت.
بس بيني وبينك فعلا فيه بنات مخهم هرش
لكن طبعا طبعا الاغلبيه العظمي منهم زي الفل واصلا اصلا مش محتاجين ولا نصيحه من دول
هما فيهم كل الصفات الحلوة دي
رقة ورومانسيه وووو وماتعدش يعني ههههههههههههههههه

Anonymous said...

إذا قررت يوما أن تترك حبيبا فلا تترك له جرحا فمن إعطانا قلبا لا يستحق إن نغرس فيه سهما) مومن انت بالمقوله دي؟ تفتكر انت لما تسيبه متكنش جرحته؟ ومنين حبيبي ومنين الترك وعجبي !!!! كلو بيعلق الترك علي الظروف والجوابات الي يحب ما يتركش ** ضوء القمر***