19 May, 2007

يخرب عقلك يا قلبي مجنون من بين الماجنين ..كلاكيت تاني مره


جنون الحب جنون بتحبها يا قلبي؟ اشرب يا سيدي انت تسهر و تفكر و تعدي عليك اليالي الليله بسنه سهران تتقلب شمال و يمين مين سائل فيك؟ مين معبرك؟ تتكلم زي الشاحتين و بقيت من فئة المساكين و عقلك الله يعوض عليك فيه بقيت زي المجاذيب.. و مين يا مسكين سائل فيك ؟دوختيني و بهدلتني الله يجازيك ..كل ده و لا حد يا مسكين سائل فيك.. شويه تعمل زعلان و شويه تكون ولهان لاكده عاجب و لا كده نافع تفتكر هيه شيفاك ؟؟؟و لا حسه بيك؟؟؟ من بين الملاين؟.. يالله اشرب عشان تبطل تقول انا و الحب اتنين عاشقين ده انت وا لحب اتنين مجانين هيه في طريق و انت في طريق ولا التايهين و تعشم نفسك و تقول حنتلاقى.. خليك في الوهم يا مسكين أخرتك مستشفى الماجنين جزمه أنت في رجليها و مش عايش عشت البني ادمين خليك ورآها و شوف مين حيعبرك بعدها مين؟ انت الي جبتو لنفسك ماكنا في الدنيا عايشين هيه تفكر في الطلب قبل ما تفتح عين و تقفل عين تقولها امين و انت يدلدل لسانك يمكن تفتكر تبوصلك و تقولك انتى يا بني مين؟ ده شحات الغرام بيحنو عليه بكلمه و نظره و انت من بعيد لبعيد بتستنى يمكن قلب يحن ولا يميل ده عشم ابليس في الجنه.. انت بتحلم تقولك بص يا بني انت مين و انا مين؟ انت في الاخر خاين و اناني و هيه مين قدها مين و تفرح و تنبسط حتى لو كلمتك من حين لحين و هيه لو كلمتها كل يوم تقولك.. برضه انت مين؟ كل ده و شايل و ساكت و متقدرش تقول انا من كل ده فين ؟حواليها ناس و ناس و ناس و قلبها هنا يميل و هناك شويه يميل و تيجي عندك و تقولك.. انت برده مين؟ الله يخرب بيتك يا قلبي و الله ما عايز اعرفك لميت علينا الشماتين... و لو بايدي كنت اوقفك. وعن النبض امنعك. تستاهل الي بتعملو فيك و لو اشتكتلي في يوم مش حعبرك و اقولك هوه انا اعرفك؟؟ انتى يابني مين؟؟؟ ... يخرب عقلك يا قلبي مجنون من بين الماجنين

28 comments:

meroooo said...

حلو الحوار ده تملي بيدور بينا 2 حورات
بين نفسك وعقلك وقلبك او بين عقلك وقلبك
بس للاسف مش بنوصل بعد الحوار ده لحل وتملي بنرمي اللوم عليهم
بس انا مش عاوزاك تياس خليك مصمم انا معا قلبك حبها ويمكن في يوم تلقيها هي اللي جايه لقلبك ممكن يكون في حد شغالها مش مخليها عارفه تشوف قلبك
بس لو جيه حد تاني وحب قلبك ماتتردش ثانيه في انك تختاره هو
وربنا معاك

انتظار مؤقت said...

نورتيني يا ميروووو بجد ..الياس مش طبعي و حب الحب طبع فيه و مش حبطلو ...و بعدين تعالي هنا انتي مش مخاصمه الرجاله اصلا .. نورتي بجد

neso said...

اسهر وهتفضل تسهر بس اخرت السهر ليك مش حلوة يا قلبى انت فى السهر بتشتاق وفى البعد بتشتاق ويخيلك الشوق ويجيلك الحب وتقول مش قادر هتتعب كتير بسبب دماغك بس لازم فى يوم هترتاح دى اخر تفكيرى انا وانت بس المهم الراحة دى تكون الا انت عايزها علشان ترتاح بجد مش علشان الشوق بس فى اللاول يارب والاخر يارب ويارب اشوفك يااجمل توام مرتاح ومبسوط واكيد انت حاسس بيها ذى ما هى حاسة بيك
اللة معاك

Doba said...

ايه يا عم الشحتفة اللى انت فيها دى
حاجة من اتنين ملهمشى تااااااااالت يقما تروح وتواجه حبيبتك بحبك وينعيش عيشة فل وينكبر احنا الكل ونعيش برده عيشه فل

لو قدرت حبك يبقى خير وبركة ولو مقدرتش اوعى تزعل..اكيد اكيد هيه الخسرانه......تحياتى

عندى بوست جديد يهمنى جدا ردكم عليه
هتنورونى طبعا

متنشوس ....عاوزة حقيقى رأيكم وبصراحة

سلامى.........هبة

انتظار مؤقت said...

هوبه انا جيييي عندك و من قبل ما اشوف البوست اكيد جميل و يارب دايما منوراني

neso said...

إذا قررت يوما أن تترك حبيبا فلا تترك له جرحا فمن إعطانا قلبا لا يستحق إن نغرس فيه سهما
جميلة او فى احساسها بس وحشة فى لا مبالتها

انتظار مؤقت said...

دايما ضالماني يا نيسو

سكينة said...

عجبك كده!! أشرب أديك اتحنطرت ولا حدش سم عليك
:)
من غير تلكيك قلبك مش غلطان أنت اللي جنيت عليه وعرفته على اللي حنطروه معاك
كنت داخلة اعلق على البوست الي فات قرأته لكن مكانش عندي وقت أعلق كنت هقولك خلي بالك وبلاش تقر على نفسك حتتحنطر يعني حتتحنطر هي مسألة وقت مش أكثر

david santos said...

It places fhoto of Madeleine in your bloggue


Missing Madeleine!
Madeleine, MeCann was abduted from Praia da Luz, Portugal on 03/03/07.

If you have any information about her whereabouts, please contact Crimestoppers on 0800555111 Please Help

Anonymous said...

واضح ان نيسودى دايما ظالماك وحشة اوى نيسو دى

LOJAIN said...

انا من رايى حضرتك تروح المخرطة تديهم مقاسات قلبك , و يعملو واحد حديد احسن


Regards:
Lojain :)

نفسنا said...

تم أفتتاح العدد الأول من مجلة نفسنا
نتمنى منكم زيارتنا

Mirage said...

فكر بعقلك دايما قبل متدى الفرصة لقلبك انه يندفع فى مشاعره عشان متندمش فى الاخر

انتظار مؤقت said...

Lojain :)
و الله يا قمر حته الحديد داب من البهدله و مش نافع ...نورتيني يا قمر

انتظار مؤقت said...

ميراج
والله يا ابني كده ندمان و كده ندمان بعقلك ندمان و بقلبك ندمان ...نورت يا باشا

šσяšαяαα said...

انت مين وعاوز ايه؟

فاكر يعنى هتكتب كدا وتلاقى اللى جاى يقولك انا هنا يابن الحلال :P

نصيحة لله ارحم قلبك كفاية عليه يضخ الدم على رأى نفسى الغلسة.. انت جيت عندى وشفت هى عامله فيا اييه..عاااااااا

وبرضو انت مين؟.. يعنى مشاركة وجدانية..مايصحش تقولها ومحدش يرد عليك:)))

تحياتى وشرفتنى زيارتك ليا

walaa said...

جميل ان تتصف او يتصف قلبك بالجنون ذات مرة .. جميل حقا ..

اتعلم .. نحتاج احيانا للجنون .. واخرى يكون الجنون محركاً وصانعاً لاحلى واجمل ذكريات الحياة ..

تحياتي

انتظار مؤقت said...

SoRsaRaa
انا لو اعرف انا مين كنت ارتحت من بدري وبعدين ارحم قلبي ليه هوه كان رحمني
مرسي على الزياره يا جميل و زي ما اتفقنا حساب الحنطور عندي

......................
ولاء
اذا اتصف بلجنون ذات مره مش مشكله لكن اذا كان طبعو الجنون فهي تلك المشكله بعينها بالناسبه اخبار 965 ايه معاكي

لــــيــــالـــــــى said...

انا ضيفة جديد اذا اردت صداقتى ستذيد حياتى سعادة واذا رفضت ستسعدنى مجرد زيارتك

بسمه عبدالباسط said...

حلو البوست قوى
فعلا يخرب عقلك يا قلبى مجنون من بين المجانين

انتظار مؤقت said...

ليالي
مين يقدر يرفض صداقه جميله و يسهر مع اليالي اهلا و سهلا بيكي نورتيني انا اتشرف بزيارتك و حزورك
......
bos bos
شكرا على مرورك وذوقك

حواء said...

يا عينى عالصبر ؟؟؟

reri said...

إيه يا إبني ده إنت بهدلت قلبك
وبرده علي فكره مش يحرم
بكره يلاقي اللي يقدر القلب ده

سلامااااااااااات

انتظار مؤقت said...

bocycat
يا اه يا اه احلى من الصبر مفيش

..........
reri
المشكله ان في الي مقدره بس هوه مش عايز الا البهدله ..الله يسلمك يا قمر و شكرا على مرورك

نقطة مية said...

جميل قوي الحوار بين القلب و العقل..بوست حلو جدا على فكرة..عجبني اسلوبه و بساطته..
اول مرة ازورك في المدونة بس هي مدونة رائعة و بصراحة شدني اسمها

تحياتي

صاحب البوابــة said...

حوار جميل

يحمل معنى عميق

تحياتي

انتظار مؤقت said...

نقطة ميه
يا باشا ده نقطة ميه في مدونة سعادتك و انا بجد اتشرفت بمرورك و ياريت دايما
.....
صاحب البوابه
اشكرك و اتمنى دايما اسمع رايك عشان بجد بيهمني اسمع منك

Doba said...

اين أنت يا بروتس

فين البوستات الجديدة
سلامات